Aplikacja IDM

Czym jest Aplikacja Integrator Danych Miejskich (IDM)? 

Aplikacja Integrator Danych Miejskich (IDM) dedykowana jest wydziałom rozwoju oraz władzom miast. IDM umożliwia przeglądanie i dostęp do kilkudziesięciu zbiorów danych pochodzących z wielu wydziałów i komórek miasta. Dzięki Aplikacji możliwa jest ocena poziomu rozwoju miasta z uwzględnieniem wewnętrznego zróżnicowania.  

Głównym celem Aplikacji jest zwiększenie efektywności podejmowanych decyzji i działań wydziałów rozwoju oraz władz miejskich, wykorzystując w tym celu dane.  

Interfejs mapowy Aplikacji IDM
W czym pomaga Aplikacja IDM?
  • Tworzenie raportów o stanie gminy zgodnie z art. 28aa. Ustawy o samorządzie gminnym 
  • Diagnoza sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej dla potrzeb tworzenia strategii rozwoju zgodnie z art. 10a ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju 
  • Podejmowanie bieżących decyzji związanych szczególnie z lokalizacją inwestycji oraz planowaniem programów dedykowanych mieszkańcom 
  • Wyznaczanie i monitorowanie obszarów rewitalizacji  
  • Szybsze udzielanie odpowiedzi na zapytania o informacje publiczną oraz ponowne udostępnianie danych sektora publicznego 
Jakie korzyści przynosi wdrożenie Aplikacji? 
  • Stały i szybki dostęp do kilkudziesięciu zbiorów danych pochodzących z różnych wydziałów i komórek  
  • Rzetelna diagnoza sytuacji społecznej, ekonomicznej i przestrzennej gminy z uwzględnieniem wewnętrznego zróżnicowania oparta o ujednoliconą i stałą w czasie metodykę 
  • Ułatwione i efektywne podejmowanie decyzji związanych z wyborem lokalizacji inwestycji i przedsięwzięć 
  • Usprawnienie procesu tworzenia raportów o stanie gminy dzięki szybszemu generowaniu map, zestawień, tabeli i porównań  
  • Szybka identyfikacja obszarów problemów społecznych, ekonomicznych i przestrzennych w gminie 
  • Zwiększenie jakości danych dzięki ich standaryzacji 
  • Możliwość rozwijania o dedykowane narzędzia dziedzinowe i integracja z nimi 
  • Możliwość uzasadnienia podejmowanych decyzji wykorzystując dane – szczególnie na sesjach rady gminy czy przed mieszkańcami 
Ile czasu trwa wdrożenie Aplikacji IDM?

Całkowity czas wdrożenia Aplikacji szacowany jest na 4 miesiące. Czas wdrożenia zależy od takich czynników jak: a) szybkość przekazania danych i informacji ze strony Urzędu, b)  jakość i dostępność danych wejściowych oraz związana z tym konieczność ich przetwarzania, c) dodatkowe działania związane z integracją danych i indywidualnymi potrzebami samorządu.  

Jakie są koszty opracowania Aplikacji?

Dokładna oferta przedstawiona zostanie po spotkaniu z urzędem i pozyskaniu informacji o danych miejskich.  

Dokładne koszty opracowania zależne są od: 

  • liczby danych i wskaźników, które chcemy wdrożyć 
  • jakości danych wejściowych 
  • nakładów pracy związanych z przetworzeniem danych dla potrzeb Aplikacji 
Kto odpowiada za kontakt z UM? 

Wojciech Łachowski  

Kierownik Zakładu  

Integrator Danych Miejskich IRMiR 

tel: (+48) 516 016 224 

e-mail: wlachowski@irmir.pl