Czym jest Aplikacja Integrator Danych Miejskich (IDM)?
Aplikacja Integrator Danych Miejskich (IDM) dedykowana jest wydziałom rozwoju oraz władzom miast. IDM umożliwia przeglądanie i dostęp do kilkudziesięciu zbiorów danych pochodzących z wielu wydziałów i komórek miasta. Dzięki Aplikacji możliwa jest ocena poziomu rozwoju miasta z uwzględnieniem wewnętrznego zróżnicowania.
Głównym celem Aplikacji jest zwiększenie efektywności podejmowanych decyzji i działań wydziałów rozwoju oraz władz miejskich, wykorzystując w tym celu dane.
W czym pomaga Aplikacja IDM?
- Tworzenie raportów o stanie gminy zgodnie z art. 28aa. Ustawy o samorządzie gminnym
- Diagnoza sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej dla potrzeb tworzenia strategii rozwoju zgodnie z art. 10a ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
- Podejmowanie bieżących decyzji związanych szczególnie z lokalizacją inwestycji oraz planowaniem programów dedykowanych mieszkańcom
- Wyznaczanie i monitorowanie obszarów rewitalizacji
- Szybsze udzielanie odpowiedzi na zapytania o informacje publiczną oraz ponowne udostępnianie danych sektora publicznego
Ile czasu trwa wdrożenie Aplikacji IDM?
Całkowity czas wdrożenia Aplikacji szacowany jest na 4 miesiące. Czas wdrożenia zależy od takich czynników jak: a) szybkość przekazania danych i informacji ze strony Urzędu, b) jakość i dostępność danych wejściowych oraz związana z tym konieczność ich przetwarzania, c) dodatkowe działania związane z integracją danych i indywidualnymi potrzebami samorządu.
Jakie są koszty opracowania Aplikacji?
Dokładna oferta przedstawiona zostanie po spotkaniu z urzędem i pozyskaniu informacji o danych miejskich.
Dokładne koszty opracowania zależne są od:
- liczby danych i wskaźników, które chcemy wdrożyć
- jakości danych wejściowych
- nakładów pracy związanych z przetworzeniem danych dla potrzeb Aplikacji
Kto odpowiada za kontakt z UM?
Wojciech Łachowski
Kierownik Zakładu
Integrator Danych Miejskich IRMiR
tel: (+48) 516 016 224
e-mail: wlachowski@irmir.pl