Cyfryzacja urzędów miast

Cyfryzacja urzędów miast

Kategoria:

Autorzy:

Agata Miazga, Klaudia Dziadowicz, Paweł Pistelok

Opis:

Raport przedstawia ogólny obraz poziomu cyfryzacji urzędów miast, w tym m.in. stosowane rozwiązania i technologie cyfrowe oraz stan kompetencji cyfrowych, opisuje bariery przed jakimi stoją ośrodki miejskie w drodze do cyfryzacji oraz możliwy wpływ pandemii na ten proces. Dalsza część poparta badaniem pogłębionym skupia się na obszarze wybranych miejskich e-usług, w ramach których zostanie omówione dobra praktyka – studium przypadku portalu e-usług Warszawy. Opracowanie bazuje m.in. na własnych badaniach ankietowych, pogłębionych badaniach e-usług w 38 dużych miastach dysponujących największym potencjałem w zakresie technologii ICT, danych zebranych przez GUS i Sieć Obywatelską Watchdog Polska oraz studium przypadku dobrej praktyki (portal e-usług Warszawy). Z raportu dowiemy się m.in., że miasta do problematyki transformacji cyfrowej wciąż przykładają stosunkowo niewielką wagę (brak dokumentów strategicznych poświęconych cyfryzacji), jednak najgorzej ta sytuacja wygląda w małych ośrodkach, produkty i usługi chmurowe powoli upowszechniają się w administracji lokalnej, a co czwarty urząd miasta nie ma ani jednej e-usługi, dzięki której można by daną sprawę w całości zrealizować online.

Pobierz raport Cyfryzacja urzędów miast

Cytacja:

Miazga A., Dziadowicz K., Pistelok P., 2022, Cyfryzacja urzędów miast, [w:] B. Martela (red), Zarządzanie i finanse publiczne. Raport o stanie polskich miast, Instytut Rozwoju Miast i Regionów, Warszawa–Kraków